Eri kieli- ja kulttuuritaustaisten lasten osallisuus ja oppiminen mahdollistuvat leikissä
Abstrakti
Artikkeli on muokattu Lectio praecursoriasta kasvatustieteen väitöskirjaan Varhaiskasvatus eri kieli- ja kulttuuritaustaisten
lasten osallisuuden ja oppimisen mahdollistajana.
Suomessa varhaiskasvatus määrittyy Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden mukaisesti alle kouluikäisen lapsen elämänpiirissä tapahtuvaksi, vuorovaikutukseen perustuvaksi kasvatustoiminnaksi, jonka tavoitteena on luoda lapsen oppimista mahdollistava terveellinen ja turvallinen ympäristö. Varhaiskasvatus on keskeistä lapsen kehittymisen ja oppimisen kannalta ja sen voidaan ajatella muodostavan pohjan lapsen kaikelle myöhemmälle kehittymiselle
Tiedostolataukset
Julkaistu
2021-12-14
Viittaaminen
Arvola, O. (2021). Eri kieli- ja kulttuuritaustaisten lasten osallisuus ja oppiminen mahdollistuvat leikissä. Migration-Muuttoliike, 47(3-4), 15–17. Noudettu osoitteesta https://siirtolaisuus-migration.journal.fi/article/view/112790
Numero
Osasto
Artikkelit
Lisenssi
Copyright (c) 2021 Outi Arvola
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.